Projekti

Drevo = življenje, projekt zaključen v 2023

Zaključek projekta DREVO = ŽIVLJENJE 2023

V prejšnjem tednu smo uspešno zaključili naš nacionalni projekt z naslovom DREVO = ŽIVLJENJE. Osnovni cilj projekta je vzgajanje in ozaveščanje mladih, da bodo sprejeli aktivno vlogo v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Naše osnovno vodilo je Agenda 2030 za trajnostni razvoj in v tem šolskem letu smo spoznavali 7. globalni cilj, ki nosi naslov CENOVNO DOSTOPNA IN ČISTA ENERGIJA

Na šoli smo učitelji skupaj z učenci izvedli različne delavnice na izbrano temo. Seznanili smo jih z dejstvi in podatki o omejenem dostopu do elektrike za kar več kot milijardo ljudi, ki živijo v revnejših četrtih. Pojasnili smo razliko med obnovljivimi viri energije (npr. sončna energija, energija vetra, potencialna energija vode) in neobnovljivimi viri (fosilna goriva), ki jih mnogo hitreje uporabljamo, kot pa v naravi nastajajo. Učenci so spoznali prizadevanja ter možnosti za uporabo obnovljivih virov energije.

Razmišljali so, na kakšne načine vse lahko sami pripomorejo k zmanjšanju porabe energije in kako lahko sami prispevajo k boljšemu jutri. Ustvarili so simbolne vetrnice, na katere so zapisali ali narisali, kako oziroma na kakšne načine bodo sami varčevali z energijo.

K sodelovanju smo pritegnili tudi druge osnovne in srednje šole po Sloveniji. Ob zaključku projekta smo v avli šole pripravili razstavo vseh čudovito pisanih vetrnic, ki si jih lahko ogledate na spodnjih fotografijah.

Vodja projekta: Klavdija Krbavac Kenda

Zaključek projekta DREVO = ŽIVLJENJE 2023 Read More »

Učenci na obisku botaničnega vrta TAL

Obisk botaničnega vrta TAL

V petek, 19. 5. 2023, smo se v okviru projekta »Brihtne bučke« odpravili na obisk botaničnega vrta TAL, ki se nahaja v Zgornji Gorici blizu Maribora.

Ogledali smo si zanimivo zbirko kamnin, mineralov in fosilov ter obogatili naše znanje s kar nekaj zanimivimi podatki o njih.

Sprehodili smo se po čudovitem vrtu med mlakami, spoznavali zanimive zdravilne in strupene rastline. Srečali smo se z mladimi ptički, želvico in žabicami. V majhnih »rudnikih« smo kopali in iskali zaklade – kar si našel, si lahko odnesel s seboj domov.

Na koncu smo se posladkali s pečenim krompirjem in jabolki.
Bilo je super!

Obisk botaničnega vrta TAL Read More »

Teden pisanja z roko 2023

Ali veste, da toliko, kot je pismenih ljudi, toliko je pisav? Vsaka je kot prstni odtis, ki mu ni enakega na celem svetu. Živimo v digitalni dobi, ko postaja ročno pisanje na marsikaterem področju življenja že prava redkost. Zdi se, da v prihodnosti to tudi ne bo potrebno. Pa ni tako!

Naša pisava budnemu in poznavalskemu očesu pove kaj o nas, kar je navzven skrito, z roko napisano sporočilo pa dobi še večjo vrednost in resničnost. Zato je tako zelo pomembno, da se vsako leto pridružimo Tednu pisanja z roko in znamo zapisati svoje misli, ideje, želje, pozive. Nekaj je zbranih na razstavi v šolski avli.

Prisrčno vabljeni k ogledu!

knjižničarka

Teden pisanja z roko 2023 Read More »

Veselje do znanosti 2022

Da bi mladim čim bolj približali naravoslovne znanosti,  na Gimnaziji Celje – Center že vrsto let pripravljajo prireditev Veselje do znanosti. Poteka v okviru projekta UNESCO ASP mreže Slovenije. Udeležili smo se je tudi letos, in sicer v četrtek, 10. novembra. Delavnica je bila namenjena nadarjenim učencem 9. razreda v okviru projekta »Brihtne bučke«.

Na OŠ Frana Kranjca in Gimnaziji Celje – Center se zavedamo, da se ne učimo le, da bi vedeli, temveč da bi svoje znanje znali koristno uporabiti.

V uvodnem delu letošnje prireditve smo prisluhnili predavanju dr. Toma Turka, ki je spregovoril o vlogi in pomenu znanosti v današnjem času. V drugem delu smo sodelovali na treh delavnicah: Kemija iz domače kuhinje, Čarobni svet kapljic in Čarobni plini.

Nekaj utrinkov s prireditve si lahko ogledate na fotografijah.

Mentorica Barbara Petan

Veselje do znanosti 2022 Read More »

Prvošolci v “LEAF-U”

V okviru projekta LEAF – Znanje o gozdovih smo v jesenskem času obiskali gozd, ga raziskovali, nabirali drevesne liste in plodove, jih med seboj primerjali in z njimi tudi ustvarjali.

Pri urah spoznavanja okolja smo ugotavljali lastnosti listnatih in iglastih dreves in jih določevali po drevesnem ključu. Znanje smo utrdili z igro Spomin in reševanjem učnih listov.

Komaj čakamo na novi letni čas, da vidimo, kaj se v gozdu dogaja takrat.

Učenci 1. razredov z učiteljicami

Prvošolci v “LEAF-U” Read More »

Praznujemo Erasmus dneve na naši osnovni šoli in drugod po Evropi

Zaključujemo  Erasmus projekt KA1  z naslovom  Priložnosti za učenje in širjenje znanja in uspešno prenašamo primere dobrih praks med učence in ostale sodelavce na šoli v pouk in druge dejavnosti (projektni dnevi, interesne dejavnosti…).

Za boljše počutje in premagovanje težav  na šoli  uvajamo 15 minutni SPROSTITVENI REKREATIVNI ODMOR, ki bo tematsko obarvan in bo vseboval različne sprostitvene dejavnosti, jogo, meditacijo, ples, dejavnosti in druženje  na prostem in nasploh učence uvajal v zdrav življenjski slog.

Z ustreznim pristopom  in  z novimi znanji tehnik sproščanja želimo pomagati učencem pri odpravljanju stresnih situacij in dobrega psihofizičnega počutja v šoli. Želimo, da se učenci v šoli čim bolje počutijo in uspešno premagujejo  težave pri učenju, ocenjevanju znanja,   so uspešni v odnosih med sošolci ipd.

Ustvariti  želimo ravnovesje med delom in sproščanjem, zato je sprostitveni rekreativni odmor namenjen vsem učencem od 1.– do 9. razreda.

Sprostitveno rekreativni odmor bomo  izvajali enkrat mesečno. Tako bodo tekom leta učenci lahko rotirali in se udeležili različnih dejavnosti sprostitveno rekreativnega odmora.

Praznujemo Erasmus dneve na naši osnovni šoli in drugod po Evropi Read More »

DREVO = ŽIVLJENJE

nacionalni projekt 2022/2023

Projekt DREVO = ŽIVLJENJE

Tema:
7. globalni cilj – CENOVNO DOSTOPNA IN ČISTA ENERGIJA

Osnovni cilj projekta je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.

Naše osnovno vodilo je Agenda 2030 za trajnostni razvoj, ki predstavlja zgodovinski dogovor mednarodne skupnosti za odpravo revščine, zmanjševanje neenakosti, zagotovitev napredka ter zaščite okolja za sedanje in bodoče generacije. Agendo sestavlja 17 globalnih ciljev, ki jih bo potrebno uresničiti do leta 2030.

V letošnjem šolskem letu bomo pozornost namenili 7. globalnemu cilju – CENOVNO DOSTOPNA IN ČISTA ENERGIJA. Cilj govori o zagotavljanju dostopa do cenovno sprejemljivih, zanesljivih, trajnostnih in sodobnih virov energije.
Z uresničevanjem cilja si države članice prizadevajo povečati delež obnovljivih virov energije, podvojiti energetsko učinkovitost, okrepiti mednarodno sodelovanje in olajšati dostop do raziskav na področju čiste energije ter čiste energetske tehnologije. Do leta 2030 želijo razširiti infrastrukturo in posodobiti tehnologijo za sodobno ter trajnostno splošno oskrbo z energijo v državah v razvoju.

K sodelovanju želimo pritegniti čim več slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanov, nevladnih organizacij in zunanjih sodelavcev ožjega in širšega okolja.

Potek projekta

  1. S skupino učencev, oddelkom ali posameznimi učenci izvedite učno uro, delavnico na izbrano temo – CENOVNO DOSTOPNA IN ČISTA ENERGIJA. Različne možnosti delavnic lahko najdete na spletnih straneh in v priročniku Globalni cilji za lokalni trajnostni razvoj.

  2. Delavnica naj spodbuja elemente kritičnega mišljenja in učenčevo lastno aktivnost. Seznanite učence z dejstvi in podatki o omejenem dostopu do elektrike za kar več kot milijardo ljudi, ki živijo v revnejših četrtih. Poudarite razliko med obnovljivimi viri energije (npr. sončna energija, energija vetra, potencialna energija vode) in neobnovljivimi viri (fosilna goriva), ki jih mnogo hitreje uporabljamo, kot pa v naravi nastajajo. Učenci naj spoznajo prizadevanja ter možnosti za uporabo obnovljivih virov energije. Predstavljena dejstva ustrezno prilagodite glede na starostno skupino otrok.
  1. Kot nadaljevanje delavnice z učenci ustvarite simbolne vetrnice, ki jih opremite z zapisi ali ilustracijami otrok, kako in na kakšne načine bodo sami varčevali z energijo. Vetrnice so lahko iz poljubnega materiala (odpadna plastična embalaža, karton) in poljubno velike, vendar ne manjše kot 30 × 30 cm.
  1.  Tri primere vetrnic pošljite po navadni pošti na naslov: OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.

  2. Rok za oddajo izdelka in evalvacijskega poročila je 14. 4. 2023. Evalvacijsko poročilo lahko pošljete tudi po elektronski pošti na naslov klavdija.krbavac@gmail.com.

  3. Projekt bomo zaokrožili z odprtjem razstave v avli šole ob koncu šolskega leta.
  1. Rok prijave je 28. 10. 2022.

Prijazno vas torej vabimo, da se nam pridružite pri ustvarjanju, raziskovanju, druženju.

Veselimo se sodelovanja z vami in vas lepo pozdravljamo.

Ravnateljica: Kristina Radoš Janežič

Vodja projekta: Klavdija Krbavac Kenda

Prijavnico lahko pošljete na: klavdija.krbavac@gmail.com oz. na naslov: OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.

DREVO = ŽIVLJENJE Read More »

Nacionalni projekt MOJE PRAVICE 2022

logo-os-frana-kranjca
UNESCO pridružene šole

Kazalo vsebine

Vsak človek na svetu se rodi z enakimi pravicami, ne glede na njegovo nacionalnost, spol, etično pripadnost, politično prepričanje, raso, vero, jezik… Izhodišče globalnega učenja predstavljajo človekove pravice, ki se jih je treba učiti zaradi ustvarjanja pravičnejšega sveta, v katerem bo človek lahko ohranjal dostojanstvo, lastno vrednost, enakost in spoštovanje raznolikosti. Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Človekove pravice so torej tema, ki nas bo povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.

Vsebinski potek projekta

1. Učence seznanite s Konvencijo o otrokovih pravicah  in/ali z Deklaracijo človekovih pravic. Za uvodno motivacijo si lahko izberete ustrezni kratki film, reklamni spot, literarno zgodbo, fotografijo, igro vlog, ipd. Učenci si nato izberejo eno pravico (zaželeno je, da bi se navezovala na pereč problem v vašem kraju), se o njej pogovarjajo ter oblikujejo svoje mnenje, zakaj so ljudem kršene pravice. Spodbudite jih k razmišljanju o neenakomernem razvoju v svetu in globalni solidarnosti ter o vzrokih in posledicah kršenja človekovih pravic. Pogovorite se tudi o naših odgovornostih ter oblikujte stališča, kako lahko mi vplivamo in kaj lahko naredimo za odpravo kršitev človekovih pravic.

2. Izvedemo delavnico (v sklopu pouka ali drugih dejavnosti)

  • Delavnica naj vključuje razpravo na temo tiste pravice, ki so si jo učenci izbrali in s tem dovolite, da imajo učenci možnost izražanja lastnih pogledov, razmišljanj ter argumentov o izbrani pravici. Učenci naj oblikujejo tudi želje oziroma spodbudne misli za ljudi, ki jim je ta pravica kršena.

  • V povezavi z razpravo o izbrani pravici pa naj učenci še likovno-literarno ustvarjajo. Izdelajo poljubni okrasek za novoletno jelko iz poljubnega materiala in mu dodajo kartonček/listič z napisano/narisano željo oziroma spodbudno mislijo v obliki risbe (mlajši otroci), pesmi, besedila, besede/besedne zveze … Zaželeno je, da bi nekaj vaših razglednic odposlali ustreznim humanitarnim organizacijam v vašem kraju in s tem osmislili in aktualizirali ta dogodek.

3. Enega do največ tri okraske pošljite najkasneje do 1. decembra 2022 na naslov OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom MOJE PRAVICE. Na vidno mesto zapišite ali nalepite tudi ime vaše šole.

4. Zaželeno je, da projekt meseca decembra aktualizirate še s pisanjem apelov  Vsako pero šteje, pod okriljem Amnesty international. Vsa navodila za pisanje najdete na njihovi spletni strani.

5. Projekt bomo zaključili 10. decembra, na svetovni dan človekovih pravic, kjer bomo NOVOLETNE OKRASKE razstavili na razstavi v šoli nosilke projekta, odprti za širšo javnost. Ob zaključku razstave bomo okraske predali humanitarnim organizacijam. Te jih bodo razdelile med ljudi, da bodo začutili, da niso sami.

6. Rok prijave je 15. 10. 2022 – prosimo, da izpolnjeno prijavnico s čitljivimi podatki pošljete po elektronski pošti vodji projekta na e-naslov anja.kunej@guest.arnes.si.

7. Ob zaključku projekta mentorji izpolnite še evalvacijsko poročilo in ga pošljite vodji projekta na e-naslov anja.kunej@guest.arnes.si, do 31. 1. 2023.

Veselimo se sodelovanja z vami in vas lepo pozdravljamo.

 

Ravnateljica: Kristina Radoš Janežič

Vodja projekta: Anja Kunej

Prijavnico lahko pošljete na: anja.kunej@guest.arnes.si oz. na naslov: OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom MOJE PRAVICE.

DAN ČLOVEKOVIH PRAVIC – 10. december

Vsak človek na svetu se rodi z enakimi pravicami, ne glede na njegovo nacionalnost, spol, etično pripadnost, politično prepričanje, raso, vero, jezik… Izhodišče globalnega učenja predstavljajo človekove pravice, ki se jih je treba učiti zaradi ustvarjanja pravičnejšega sveta, v katerem bo človek lahko ohranjal dostojanstvo, lastno vrednost, enakost in spoštovanje raznolikosti. Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Človekove pravice so torej tema, ki nas bo povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu  MOJE PRAVICE. Pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.

Na OŠ Frana Kranjca vsako leto obeležujemo 10. december kot dan človekovih pravic. V okviru projekta Moje pravice smo na ravni celotne šole v okviru pouka izvedli delavnice in različne dejavnosti, s katerimi smo želeli doseči, da mladi po vertikali v vsakem razredu spoznajo določene človekove pravice in z njimi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.

Kot šola nosilka projekta smo k sodelovanju povabili tudi druge slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove. Projektu se je v tem šolskem letu pridružilo štirinajst ustanov, in sicer: OŠ Toneta Čufarja Jesenice, OŠ Toneta Okrogarja, Center za usposabljanje Elvira Vatovec Strunjan, OŠ Črna na Koroškem, OŠ Frana Metelka Škocjan, OŠ Cirkovce, OŠ Turnišče, OŠ Alojza Gradnika Dobrovo, OŠ Frana Erjavca Nova Gorica, OŠ Duplek, OŠ Griže, SZKŠ Maribor, OŠ Notranjski odred Cerknica in OŠ Gorje.

Letošnje leto so učenci ustvarjali novoletne okraske, na katere so zapisali ali narisali pripadajoče pravice oziroma novoletne želje, s katerimi so osveščali o pomenu uresničevanja in spoštovanja človekovih pravic.

V šolski avli smo pripravili bogato razstavo raznovrstnih izdelkov, ki so močno sporočilni tako z besedo kot z ilustracijo. Pri delu so ustvarjalci uporabljali številne grafične in likovne tehnike, in celota je zažarela v čudovitih oblikah in barvah. Razstava je bila na ogled ves december.

Projekt smo na šoli dopolnili s pisanjem apelov, ki ga organizira mednarodna organizacija Amnesty International. Učno uro v računalniški učilnici in knjižnici je za učence pripravila knjižničarka Dragica Milojević s pomočjo učencev prostovoljcev, ki je mlade od 6.-9. razreda vpeljala v svet kršitev človekovih pravic in jim predstavila možnosti ukrepanja v boju proti raznovrstnim kršitvam.

Cilji projekta so bili v celoti doseženi, saj smo ogromno otrok po Sloveniji spodbudili k razmišljanju o pravicah – nekatere ustanove so okraske z novoletnimi željami poslali tistim, ki so v prazničnih dneh ostali sami ali osamljeni.

Vodja projekta Anja Kunej

Nacionalni projekt MOJE PRAVICE 2022 Read More »

UNESCO projekt Moder stol – nekdo misli nate

Tudi v šolskem letu 2021/22 smo sodelovali v UNESCO projektu Moder stol – nekdo misli nate, katerega nosilka je OŠ Maksa Pleteršnika Pišece.

Tokrat so učenci v podaljšanjem bivanju na modro pobarvali stari leseni stol, ki smo ga dobili s fakultete. Stol so učenci najprej pobrusili z brusilnim papirjem, nato pa ga pobarvali z modro akrilno barvo. Modra barva predstavlja nebo in hrepenenje po nečem visokem.

Ko se je modra barva na stolu posušila, so učenci z rumeno barvo najprej zapisali ime projekta in njegov slogan (Modri stol – nekdo misli nate), kar ponazarja strpnost, modrost, sodelovanje med generacijami, solidarnost, hrepenenje, sočutje,… Pogovorili smo se za kaj vse smo hvaležni in se dogovorili, da na stol z rumeno barvo z besedami od A do Ž to tudi zapišemo.

Stol smo postavili v učilnico 1. b razreda, da učencem vsakodnevno sporoča, da niso sami, saj nekdo misli na njih, prav tako pa se lahko na njem odpočijejo ali s pomočjo mizice kaj narišejo oz. napišejo.

V projektu so sodelovali učenci in učenke 1. b razreda.

Vodja projekta: Suzana Fideršek

UNESCO projekt Moder stol – nekdo misli nate Read More »

Scroll to Top
Skip to content