Učenci

Deklica in medvedek, Van Kosturanov

Bralne igrarije

Naša mala knjižnica je evropski projekt, ki širi bralno kulturo s promoviranjem evropskih avtorjev otroške in mladinske literature. Nosilka je knjižna založba Sodobnost. Vsak učenec dobi svoj Ustvarjalnik, v katerem so za vsako izmed šestih pravljic pripravljene zabavne miselno-ustvarjalne naloge.

Letos v projektu sodelujejo učenci 2. in 3. razreda. Nekaj pravljičnih igrarij bo potekalo tudi v šolski knjižnici. Prva, ki smo se je lotili, je bila slikanica severnomakedonskega avtorja Vana Kosturanova, Deklica in medvedek. To je tenkočutna zgodba o prijateljstvu, času in odraščanju.

Učenci so se urili v dragocenih komunikacijskih veščinah, kot so: poslušanje, opazovanje, spoštovanje, pozornost ipd. V 3. razredu so doživetje še nadgradili pri uri likovne umetnosti tako, da so izdelovali oba naslovna književna junaka.

Knjižničarka Dragica Milojević

Bralne igrarije Read More »

Tom odgovor je pogovor

Akcija Tom potuje, otroke obiskuje na naši šoli

Tako kot mnoge šole po Sloveniji, se je tudi naša šola priključila akciji Tom potuje, otroke obiskuje.  Gre za akcijo Zveze prijateljev mladine Slovenija, ki ozavešča učenke in učence o pomenu pogovora, reševanja stisk ter o možnosti iskanja pomoči na TOM telefonu.

Akcija poteka od 18. do 29. novembra 2024. V tem času imamo v šolski avli postavljen kotiček namenjen Tom telefonu, v 4. in 7. razredih pa bodo potekale delavnice o TOM telefonu. Na delavnicah  se bodo učenci pogovarjali o problemu medvrstniškega nasilja, seznanili se bodo s pomenom pogovora  ter z možnostjo iskanja pomoči preko TOM telefona. Učence bomo na delavnicah spodbudili, da o težavah spregovorijo oziroma poiščejo pomoč odrasle osebe. Glavni cilj delavnic je učencem prenesti sporočilo, naj s težavami ne ostanejo sami, temveč naj se o njih z nekom pogovorijo. Učencem bomo TOM telefon predstavili kot enega izmed virov pomoči, ko se znajdejo v stiski ali imajo vprašanje, s katerim si ne upajo ali ne morejo obrniti na bližnjo odraslo osebo. Slogan TOM telefona je »Odgovor je pogovor«. V ta namen je bil posnet tudi promocijski video: V stiski nismo sami, ki si ga lahko ogledate TUKAJ.

Poleg ustvarjanja bo delavnica spodbudila učence k razmisleku, o katerih težavah ali temah se ne morejo, ne želijo ali pa ne upajo pogovarjati s svojimi starši ali drugimi odraslimi osebami. Na podlagi lanskoletne akcije so organizatorji akcije prejeli več kot 10. 000 anonimnih zapisov, v katerih so otroci zaupali svoje misli, strahove in skrbi. Zapisi so bili analizirani in nastalo je zaključno poročilo z naslovom: Kaj si mladi želijo, da bi odrasli vedeli o njih. Poročilo lahko najdete TUKAJ.  Vabljeni k branju!

Urška Bedek

Akcija Tom potuje, otroke obiskuje na naši šoli Read More »

Teden globalnega učenja 2024

Teden globalnega učenja

Teden globalnega učenja je vsakoletna svetovna pobuda držav članic Sveta Evrope za ozaveščanje in poziv k skupnemu premisleku o svetu, kjer živimo. Nacionalna koordinatorica kampanje v Sloveniji je nevladna organizacija Platforma Sloga. Namen tega projekta je širjenje solidarnosti in zavesti o trajnostno in miroljubno naravnanem svetu, mlade pa nagovarja k aktivnemu državljanstvu in opominja na cilje trajnostnega razvoja, ki so zbrani v akcijskem programu ukrepanj za ves planet, Agenda 2030.

Letos se z delavnicami globalnega učenja v 4., 5. in 9. razredu pridružujemo številnim dogodkom evropskih držav, namenjenim vprašanjem družbene izključenosti, globalne nepravičnosti na eni in razumevanju, sprejemanju drugih kultur in globalne solidarnosti na drugi strani, ki poteka pod sloganom  „Povezani ljudje za inkluziven planet“.

Maruša Horjak in Dragica Milojević

Teden globalnega učenja Read More »

Učenci s Špelo Frlic, oktober 2024

S pisateljico Špelo Frlic v Mišku Knjižku

Osrednja knjižnica Celje je 22. 10. 2024 gostila Špelo Frlic, avtorico knjige Bleščivka. Ta je v letošnjem šolskem letu na seznamu knjig Cankarjevega tekmovanja za učence 8. in 9. razredov. Bleščivka je fantazijska zgodba, ki pod površjem na videz enostavne pripovedi razkriva resnice iz vsakdanjega življenja. Govori o razraščajočem se strahu pred neznanim in od tod izvirajočih predsodkov ter o solidarnostni skupnosti kot poti za soočanje in premagovanje z njim.

Namera pisateljice je bila, da plast po plast razkriva svetove, ki jih je uporabila pri pisanju knjige. Špela Frlic je tudi izvrstna pripovedovalka in zbirateljica pravljic. Svojemu nastopu je dala poudarek z razstavo nekaj ključnih zbirk pravljic. Srečanje je zaključila z albansko pravljico in nam z močjo svoje pripovedi uspela pričarati domišljijski svet, v katerem se je ta dogajala. Na njeno vprašanje, kakšen konec ima pravljica, pa si je lahko vsak odgovoril po svoje.

Udeležence bosta na lep literarni dogodek spominjali pisateljičini posvetili v dveh knjigah iz šolske knjižnice.

knjižničarka Dragica Milojević

Pisateljica Špela Frlic, oktober 2024

S pisateljico Špelo Frlic v Mišku Knjižku Read More »

Nacionalni mesec skupnega branja 2024

Vsako leto pod okriljem Slovenske nacionalne komisije za Unesco na nacionalni ravni poteka mesec skupnega branja. Namen te obsežne akcije je, da spodbudi k branju vse generacije in jih s pomočjo bralne kulture med seboj tudi povezuje. Letošnji namen Nacionalnega meseca skupnega branja je narediti branje bolj vidno. Osrednja tema zajema branje v javnem prostoru. Vprašajmo se, kje najraje beremo, kadar to ne počnemo doma? Kam vzamemo s seboj tudi knjigo? Se pogovarjamo o knjigah in če se, s kom najraje? Ali beremo tudi drugim?

Branje je lahko navdih za oblikovanje novih, neobičajnih prostorov učenja, druženja, ustvarjanja. Knjiga ustvarja varen prostor kritičnega mišljenja, reševanja problemov, spoštljive komunikacije in medsebojnega razumevanja. Knjiga in z njo branje izboljšujeta in bogatita družbo.

V šolski knjižnici smo se s prvošolci družili ob slikanici Protideževna juha, avtorice Majde Koren in ilustratorke Ane Maraž. Najprej smo prisluhnili dežnim kapljam, da smo si pričarali deževno vreme, nato pa prisluhnili pravljici. Ta je govorila o otrocih, ki so svoj dolgčas v deževnem vremenu pregnali s skupinskim kuhanjem protideževne juhe in igrivim štetjem, naposled pa vendarle dočakali sonce, ki je pokukalo izza oblakov mesteca Hišaprihiši.

Žepna pravljica prvošolcev je tokrat dobila obliko hišice, na katero so narisali dogodek iz pravljice in nato pripovedovali drugim doma ali kje drugje. Nekatere so razstavljene na razstavi v šolski avli.

knjižničarka Dragica Milojević

Mesec branja 2024, razstava
Mesec branja 2024, razstava

Nacionalni mesec skupnega branja 2024 Read More »

Kulturni program v Knjižnici Celje, maj 2024

Kulturni program Pri Mišku Knjižku

V sredo, 15. 5. 2024, je nekaj učencev 1., 2. ter dva učenca 7. razreda, z učiteljicama Matejo Štor in Matejo Lajh ter učiteljem Nejcem Lamperjem, ki nas je spremljal na kitari, pripravilo kulturni program otrokom in njihovim staršem v knjižnici Pri Mišku Knjižku.

S petjem, igranjem ter hudomušnimi skeči smo jim pričarali prijetno popoldne. Na koncu pa smo skupaj zaplesali tudi Račji ples. Kako luštno smo se imeli, poglejte v fotogaleriji.

Kulturni program Pri Mišku Knjižku Read More »

Svetovni dan knjige 2024

V tednu, ko obeležujemo svetovni dan knjige, smo z učenci prve triade obiskali Mestno knjižnico Miško Knjižko. Knjižničarki sta nas prijazno sprejeli in nas ob zanimivi pravljici popeljali v svet domišljije. Preizkusili smo se v reševanju pravljičnih ugank in se na koncu še posladkali.

Kljub deževnemu vremenu smo preživeli prijetno dopoldne.

Svetovni dan knjige 2024 Read More »

Zgodbe sedejo na krila in potujejo

Zgodbe sedejo na krila in potujejo. Želijo si slišati, kako ti vznemirjeno bije srce.

Sem zgodba, ki potuje. Priletim lahko kamorkoli.
Včasih sedem na krila vetra, spet drugič na krila valov.
Včasih pa na majhna krila peska. Včasih sedem tudi na krila ptic selivk, seveda.
Tudi na krila letal, seveda.
In potem sem pri tebi, počasi odprem strani in ti povem zgodbo, ki si jo želiš.
Bi rad nenavadno zgodbo?
Ali pa žalostno, strašljivo, zabavno?
Nič hudega, če si je zdaj ne želiš poslušati. Enkrat si jo že boš.
Takrat me pokliči, prosim.
»Potujoča zgodba, pridi k meni, prosim,« boš rekel.
Takoj bom priletela.
Imam tudi druge zgodbe.
Na primer zgodbo, kako se je nekoč otoček naveličal biti sam, se naučil plavati in si našel prijatelje …
Ali pa zgodbo o čudni noči, ko sta vzšli dve luni …
Zgodbo o Božičku, ki se je izgubil.
Oh, zaslišala sem, kako ti bije srce.
Tum tum, dum dum, todo todo, bam bam.
Vate je priletela »potujoča zgodba« in udarila na zvon tvojega srca.
Naslednjič boš gotovo to postal tudi ti in si zaželel odleteti.
In tako se bo v svet rodila nova potujoča zgodba.

Mednarodni dan knjige 2024

Šolska avla je aprila v znamenju knjige in bralnih svetov učencev, ki se že od 21. marca,  svetovnega dneva poezije, predstavljajo s svojimi avtorskimi pesmimi in ilustracijami. Prisrčno vabljeni k ogledu. Morda vam ob branju katere izmed njih vznemirjeno bije srce …

Knjižničarka Dragica Milojević

Zgodbe sedejo na krila in potujejo Read More »

Branje osvobaja

Bliža se 23. april, svetovni dan knjige in avtorskih pravic. Slovenija je ena redkih držav, ki ga z množico kulturnih dogodkov za promocijo branja praznuje ves teden. Noč knjige je projekt, ki združuje vse, ki dihamo s knjigo. Letošnji naslov Sanjajmo svobodo zagotovo ni naključje. Živimo v nepredvidljivem svetu, kjer nasilje in človeška krutost neslutenih razsežnosti, postajata vsakdanjost milijonov nedolžnih ljudi, kjer mir že dolgo ni več samoumeven. Sanje o svobodi so skozi zgodovino človeštva vse do danes žal še vedno enake. Umetnost ima različna sredstva, s katerimi se sprehaja po vseh časovnih obdobjih in izraža odnos človeka do njih. Umetniki so eni tistih ljudi, ki z brezčasnostjo svojih del preroško vidijo v prihodnost.

Med literarnimi ustvarjalci je bil nedvomno takšen, pred 120 leti rojen, pesnik Srečko Kosovel, ki je o človeški moči svobode zapisal:

»Kakor hoče drevo iz tal k nebu, tako hoče človek iz utesnjenih oblik v svobodo. In nič ne pomaga, ko pride čas, bodo te oblike pale pred živo gibljivo močjo človeka.«

Svoboda je temeljna človekova pravica. Šola, kot vzgojno-izobraževalna ustanova, ima vse možnosti, pa tudi odgovornost, da otroke in mlade ozavešča o človekovih pravicah. Eden izmed načinov, ki vodi k temu cilju, je zagotovo branje kakovostnih leposlovnih knjig. V sodelovanju z nevladno organizacijo Amnesty International v projektu Noč knjige že nekaj let preko otroške literature širimo zavedanje o vsebini in pomenu človekovih pravic. V šolski knjižnici bodo mlajši učenci spoznali dve izjemni zgodbi. To sta slikanici slovenskega avtorja Ferija Lainščka, Na dvorišču ni ograje, in iranskega, Reze Daivand Nekaj črnega.

Knjižničarka Dragica Milojević

Branje osvobaja Read More »

Naslovnica knjige Brez črtne kdoe

Knjiga Brez črtne kode

Knjiga Brez črtne kode govori o štirinajstletni deklici Amini iz Bangladeša, ki je prisiljena šivati za popularno znamko zaradi revščine. Pogoji so izredno slabi. Amina izve, da bodo kmalu poslali šivat tudi njeno sestrico, ki je stara le 9 let. To se ji zdi zelo kruto, zato v rob nekih hlač všije sporočilce, v katerem prosi za pomoč. Te hlače najde štirinajstletni deček Viktor, ki živi v Barceloni in mu je nedolgo nazaj umrl najboljši prijatelj. Skupaj z Viktorjevo sošolko in njuno učiteljico, Viktorju uspe najti izvor sporočilca in rešiti Amino in njene prijatelje prisilnega dela.

Knjiga mi je bila všeč, čeprav si navadno ne bi izbral knjige s takšno temo. Užival sem ob branju, nekaj delov me je prav šokiralo, saj vem da se takšne grozote dejansko dogajajo v nekaterih krajih. Zgodba je napeta, branje pa kvalitetno, prav tako kot mi je všeč.

Moja ocena knjige: 4/5

Nik Potočnik, 7. a

Knjiga Brez črtne kode Read More »

Scroll to Top
Skip to content