Svetovalna služba

Svetovalna služba

Dva A-ja OŠ Frana Kranjca Celje

Svetovalna služba s svojim strokovnim, razvojnim in preventivnim delom aktivno sodeluje pri uresničevanju temeljnega cilja šole – zagotavljanju optimalnega razvoja otroka v varnem in spodbudnem vzgojno-izobraževalnem okolju ter pri reševanju pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj. Pri tem se povezuje z vsemi udeleženci v vzgoji in izobraževanju: učenci, učitelji, vodstvom, starši in zunanjimi institucijami.

Večino svetovalnega dela opravlja pedagoginja: koordiniranje učnih pomoči, sprejem in organizacija pomoči priseljencem, koordiniranje celotnega odkrivanja in dela z nadarjenimi ter področja telesnega, osebnega in socialnega razvoja, šolanja (vpisi, prepisi), poklicne orientacije in socialnih stisk.

Področji učencev z učnimi težavami in s posebnimi potrebami ter šolske kulture, vzgoje, klime in reda ter preventivne delavnice v oddelkih pa pokriva socialna pedagoginja.

Osnovna področja in nekatere vsebine dela:

  • Učenje in poučevanje: svetovalno-preventivno delo z učenci za izboljšanje kvalitete učenja, sodelovanje s starši, z učitelji, v šolskih strokovnih skupinah pri pripravi, spremljanju in evalvaciji individualiziranih programov, s komisijami za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, organizacija in koordinacija raznih pomoči učencem z učnimi težavami, organizacija in spremljanje pomoči priseljencem; vodenje celotnega dela z nadarjenimi (koordinacija, evidentiranje, identifikacija, spremljanje).
  • Šolska kultura, klima, vzgoja, red: pomoč in svetovanje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami ter njihovim staršem, sodelovanje z učitelji in vodstvom pri zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja ter razvijanju dobre šolske kulture in klime, posvetovanje z učitelji pri delu z učenci in vzgojnih pristopih ter ukrepih, spremljanje zapisov o vzgojnih ukrepih, pomoč razrednikom pri izrekanju vzgojnih ukrepov in opominov, sodelovanje pri izvajanju šolskih pravil, šolskega reda in vzgojnega načrta šole, vodenje medrazrednega tekmovanja NajFrakci, sprejem in vračanje odvzetih telefonov.
  • Telesni, osebni (spoznavni in čustveni) in socialni razvoj: pomoč in svetovanje učencem z osebnostnimi težavami ter njihovim staršem, organizacija preventivnih in mladinskih delavnic ter predavanj, sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki in prostovoljci, sodelovanje v projektih tega področja in aktivno delo v projektu Zdrava šola in ob svetovnem dnevu zdravja.
  • Šolanje: celoten postopek vpisa in sprejem otrok v 1. razred, svetovanje, vodenje in urejanje dokumentacije pri prepisih učencev s šole na šolo in priseljencev, svetovanje učencem pri odločanju za izbirne predmete, priprava seznamov, dokumentov in analiz, aktivno sodelovanje v aktivu za pomoč učencem in drugih delovnih in problemskih sestankih, razvojno-preučevalno delo.
  • Poklicna orientacija (informiranje, diagnosticiranje, svetovanje, vzgoja): informiranje učencev in staršev o dejavnikih poklicne izbire in štipendiranju, možnostih in pogojih vpisa v srednje šole, seznanjanje s šolami in poklici, sodelovanje v kariernih prireditvah, organizacija obiskov v srednjih šolah in podjetjih, ugotavljanje poklicnih namer, vodenje vpisa v srednje šole, izvedba ostalih akcij poklicne orientacije v 8. in 9. razredu po rokovniku MVI.
  • Socialno-ekonomske stiske: sprejemanje vlog in priprava predlogov za subvencioniranje šole v naravi, dni dejavnosti, ekskurzij, šolskih potrebščin in delovnih zvezkov ipd., pridobivanje in razdeljevanje podarjenih šolskih potrebščin, organizacija in dodeljevanje donatorskih ipd. pomoči učencem, pomoč družinam in učencem v sodelovanju s humanitarnimi organizacijami (obdarovanja), napotitev otrok na brezplačna letovanja (humanitarne akcije) …

Starši za katerokoli finančno ali materialno pomoč zaprosijo z izpolnjeno ustrezno vlogo (za subvencioniranje šolskih dejavnosti, za pomoč pri nabavi šolskih potrebščin ipd.), ki jo najdejo na spletni strani šole in jo skupaj s fotokopijo veljavne odločbe o otroškem dodatku oddajo pedagoginji.

Za vsa vprašanja z navedenih področij se lahko starši po telefonu, elektronski pošti ali osebno (po predhodnem dogovoru) obrnejo na svetovalno službo, ki bo poskušala nanje odgovoriti ali primerno svetovati in pomagati.

Marina Hojnik Tanko, pedagoginja (tel. 03 428 56 16, e-pošta: marina.hojnik@guest.arnes.si)
Urška Bedek, socialna pedagoginja (tel. 03 428 56 13, e-pošta: urska.bedek@guest.arnes.si)

Scroll to Top
Skip to content