Skip to content

Projekti

Kvalifikacijska odprava MEPI 2025

Bravo,  naši »skoraj brončkarji«!

Po mnogih učnih urah v razredu, pisanju dnevnikov, učenju različnih veščin, urah prostovoljstva, kondicijskih treningih in poskusni odpravi smo se včeraj podali na našo zadnjo MEPI preizkušnjo – kvalifikacijsko odpravo po Pohorju.

Z ustrezno pripravljenimi nahrbtniki (v njih so bili šotori, spalne vreče, hrana in pijača za dva dni, pribor za kuhanje, oblačila in še kaj), kompasi in kartami področja, kjer bomo hodili, smo se z Gorenja v zgodnjem dopoldnevu odpravili proti Rogli oz. Koči na Pesku. Pri orientaciji so nam bile v pomoč kontrolne točke in markacije planinskih poti. Dobro nam je šlo, niti enkrat nismo zašli.

Spremljalo nas je lepo sončno vreme in okoli 14. ure smo po zadnjem strmem delu prišli na Jurgovo, nato pa se povzpeli še na stolp na Rogli. Ob treh smo kljub utrujenosti postavili štiri šotore in si skuhali kosilo. Izjemno nam je teknilo. Tudi hrenovke so nam šle v slast, spekli pa smo jih na tabornem ognju, ki smo ga pripravili sami. 

Preostanek dneva je potekal sproščeno v druženju, igri, klepetu in krajšem nočnem pohodu, dokler nismo ob 11. uri zvečer »popadali« v šotore, da bi bili pripravljeni na izzive drugega dne.

Naslednje jutro smo vstali zgodaj, si pripravili zajtrk, pospravili naš tabor in se dobre volje odpravili proti Osankarici. Pot ni bila prezahtevna, potekala je po planjavah in pohorskih gozdovih, a štiri ure hoje nas je vseeno utrudilo. Ob 13.30 smo dosegli naš cilj.

Bravo, vsem nam je uspelo opraviti kvalifikacijsko odpravo: Larisi, Tanji, Zali, Stašu, Tinu, Žigi, Luki, Marcelu, Nejcu, Jakobu, Boru! Uspelo nam je zaradi dobre kondicijske pripravljenosti, znanja in predhodnih izkušenj, strpnosti, sodelovanja, solidarnosti in tudi zaradi predanih mentoric, ki so budno spremljale naše korake in napredek.

Čestitke vsem! Super smo in MEPI je zakon!

Martina Kroflič

Kvalifikacijska odprava MEPI 2025 Read More »

Razstava D = Ž 2025

DREVO = ŽIVLJENJE: Z inovacijami in sodelovanjem za trajnostno prihodnost

V projektu DREVO = ŽIVLJENJE smo se letos osredotočili na 9. globalni cilj trajnostnega razvoja, ki spodbuja domači tehnološki razvoj, vključujočo in trajnostno industrializacijo ter inovacije. Cilj si prizadeva za krepitev raziskav, razvoj trajnostne infrastrukture in povečanje števila zaposlenih v znanosti in tehnologiji – vse z namenom ustvariti boljšo družbo.

Naš projekt je povezal učence in učitelje v razmisleku o tem, kako lahko prispevamo k tehnološkemu napredku, ki hkrati spoštuje okolje in ljudi. Skozi različne dejavnosti smo raziskovali sodobne tehnološke rešitve, razvijali inovativne ideje in razmišljali o prihodnosti, v kateri imata znanje in trajnost ključno vlogo.

S poudarkom na inovacijah smo z učenci izvedli raznolike delavnice, v katerih smo jih spodbujali h kritičnemu mišljenju in aktivni udeležbi. Razmišljali so o tem, kako bi lahko s svojo inovacijo prispevali k boljšemu življenju, kaj jim v vsakdanjem okolju manjka oziroma kaj bi lahko izboljšali na že obstoječih rešitvah. Učenci so svoje inovativne ideje predstavili na ustvarjalen način – s pomočjo plakatov, risbic, tehničnih načrtov, 3D-izdelkov ter celo video animacij. Njihove rešitve so odražale izvirnost, čut za okolje in željo po spremembi na bolje.

K projektu smo povabili tudi druge slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove ter zunanje sodelavce iz širšega okolja, s katerimi smo skupaj gradili mrežo sodelovanja in izmenjave idej. Zavedamo se, da prihodnost gradimo danes – z malimi koraki, pogumnimi idejami in skupnimi prizadevanji. Projekt DREVO = ŽIVLJENJE nas je tudi letos opomnil, da sta razvoj in trajnost neločljivo povezana.

Koordinatorica projekta Klavdija Krbavac Kenda

DREVO = ŽIVLJENJE: Z inovacijami in sodelovanjem za trajnostno prihodnost Read More »

Otroci pojejo slovenske pesmi Celje 2025

Otroci pojejo slovenske pesmi Celje 2025

V sredo, 23. 4. 2025 sta se dve učenki naše šole, ki sta zmagali na šolskem izboru, Mia Majcen Rošker, 5.b in Jasmine Majcen Clarke, 9.a udeležili projekta Otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo, ki je potekal v Glasbeni šoli Celje. Obe sta se super odrezali, sodelovalo pa je 7 celjskih šol. Projekt je organiziran pod pokroviteljstvom Novega tednika in Radia Celje. 

 
Iskrene čestitke učenkama!
Mentorica Zala Pušnik

Otroci pojejo slovenske pesmi Celje 2025 Read More »

Vseslovensko petje s srci 2025

Vseslovensko petje s srci 2025

Po naši tradiciji je zavetnik sveti Jurij na 23. aprila prinašal vejico v hišo za dobro letino. Na ta dan, ki nas po tradiciji povezuje z obiljem in srečo, je po celotni Sloveniji potekalo Vseslovensko petje s srci. 

Dogodku smo se pridružili tudi učenci in zaposleni OŠ Frana Kranjca Celje ter v petek, 18. 4. 2025, zapeli v avli šole.

Ko skupaj zapojemo, povežemo energijo zvoka in moč besede. Povežemo se sami s seboj in z drugimi v celoto, ki je prežeta z vibracijo ljubezni, radosti in miru.

Pri tem nas je vodila misel »Pesem je nit, ki povezuje ljudi«.

Poglejte in prisluhnite, kako smo se izkazali. 

Vseslovensko petje s srci 2025 Read More »

Sveča z bodečo žico - mednarodni dan človekovih pravic

S podpisi peticij svet spreminjamo na bolje

10. december je mednarodni dan človekovih pravic. To je najpomembnejši svetovni dogodek za človekove pravice, ko se združijo milijoni ljudi po vsem svetu z enim samim ciljem – pisati za pravice ljudi. S podpisom peticije ali apela pozivamo odgovorne osebe, da ustavijo kršenje človekovih pravic posameznikov ali skupin. Amnesty International vsako leto objavi nekaj zgodb kršitev človekovih pravic po svetu. Svetovni kampanji pisanja apelov in solidarnostnih sporočil se že vrsto let pridružujemo tudi mi.

Šestošolci so spoznali zgodbo romskih družin na jugovzhodu Slovenije, ki živijo brez vode, brez sanitarij, nekatere tudi brez elektrike. Pomanjkanje slabo vpliva na njihovo zdravje, skrajšuje življenjsko dobo in povečuje smrtnost otrok. Te družine se za svoje osnovne pravice borijo že desetletja. Čeprav je v vmesnem času Slovenija postala edina država ne svetu, ki je pravico do pitne vode zapisala v ustavo, romske družine še vedno nimajo dostopa do nje.

Odvetnik za okoljsko pravo Dang Dinh Bach iz Vietnama je bil po nezakonitih postopkih obsojen na petletno zaporno kazen, ker se je boril proti grožnjam onesnaževanja in podnebnih sprememb ter se zavzemal za izboljšanje življenjskih pogojev v svoji državi. Njegov Raziskovalni center za pravo in politiko trajnostnega razvoja je sprožil pravni postopek proti vladi in velikim korporacijam, ki so dovolile nezakonito odlaganje pesticidov in industrijskega onesnaževanja v naravo, kar je pri prebivalstvu poviševalo nevarnost obolevanja za rakom. Organizacija je s kampanjami in izobraževanji ljudi osveščala o njihovih pravicah do čistega in zdravega okolja ter jih usposabljala za njegovo zaščito. Bach je v zaporu večkrat gladovno stavkal, v zaporu je izpostavljen slabim razmeram, njegovo zdravje pa je zelo načeto.

Vsak dan se lahko prepričamo, da človekove pravice niso nekaj, kar je samo po sebi umevno. Živimo v svetu nenehnih kršitev človekovih pravic in humanitarnega prava, na kar opozarjajo tudi zgodbe ljudi, ki jih s pomočjo nevladne organizacije Amnesty International spoznavamo vsako leto. Vredno se je boriti zanje z besedo in ne z orožjem. Združimo svoje moči!

Mentorici: Maruša Horjak in Dragica Milojević

S podpisi peticij svet spreminjamo na bolje Read More »

Projekt Moje pravice 2024

10. december – DAN ČLOVEKOVIH PRAVIC

Obeležujemo ga na dan, ko je bila leta 1948 sprejeta Splošna deklaracija človekovih pravic. Ta pomemben dokument je temeljni kamen sodobnega varstva človekovih pravic. Na šoli vsako leto obeležujemo 10. december kot dan človekovih pravic. V okviru nacionalnega projekta Moje pravice smo na ravni celotne šole izvedli delavnice in različne dejavnosti, s katerimi smo želeli doseči, da mladi po vertikali v vsakem razredu spoznajo določene človekove pravice in z njimi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju.

Kot šola nosilka projekta smo k sodelovanju povabili tudi druge slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove. Projektu se je v tem šolskem letu pridružilo enajst ustanov, in sicer: OŠ Simona Gregorčiča Kobarid, OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova, OŠ Frana Metelka Škocjan, CKSG Portorož, OŠ Alojza Gradnika Dobrovo, Center za usposabljanje Elvira Vatovec Strunjan, IV. OŠ Celje, ŠC Ptuj, Šola za ekonomijo, turizem in kmetijstvo Ptuj, OŠ Partizanska bolnišnica Jesen Tinje ter OŠ Bogojina.

Letošnje leto so učenci ustvarjali KNJIGE ŽELJA, na katere so zapisali ali narisali pripadajoče pravice oziroma novoletne želje ter voščila, s katerimi so osveščali o pomenu uresničevanja in spoštovanja človekovih pravic. V šolski avli smo pripravili bogato razstavo raznovrstnih izdelkov, ki so močno sporočilni tako z besedo kot z ilustracijo. Razstava bo na ogled ves december.

Ob zaključku razstave bomo knjige predali humanitarnim organizacijam ter Domu ob Savinji. Te jih bodo razdelile med ljudi, da bodo začutili, da niso sami.

Vodja projekta: Anja Kunej

Projekt Moje pravice 2024

10. december – DAN ČLOVEKOVIH PRAVIC Read More »

Male sive celice na obisku v radiu Štajerski val

Male sive celice na radiu Štajerski val

V četrtek, 28. novembra 2024, so bili ekipa Malih sivih celic Ani, Žiga in Jaka gostje na radiu Štajerski val, kjer so se v etru pogovarjali z voditeljema Davorjem in Lovrom. Jaka je predstavil našo šolo ter omenil, da spomladi naša šola praznuje 70 let. Žiga in Ani pa sta predstavila potek tekmovanja – Male sive celice in priprave na tekmovanje.

Učenci so se super odrezali in za konec Davorju ter Lovru pripravili kviz, na katerega sta morala voditelja odgovarjati.

Mentorica Nina Miklavžina

Male sive celice na radiu Štajerski val Read More »

DREVO = ŽIVLJENJE

nacionalni projekt 2024/2025

UNESCO pridružene šole
Projekt DREVO = ŽIVLJENJE

Tema:
9. globalni cilj – INDUSTRIJA, INOVACIJE IN INFRASTRUKTURA

Osnovni cilj projekta je vzgajanje, ozaveščanje in usposabljanje za sprejemanje aktivne vloge v življenju posameznika kot dela globalne vizije sveta. Je interdisciplinarni projekt odprtega učnega okolja. Takšen je tudi vpet v šolski kurikulum. Vse šolsko leto se odvija pri pouku in drugih šolskih dejavnostih na razpisano globalno temo. Lahko se izvaja z različnimi skupinami učencev (vsi učenci šole, določena triada, razred, interesna dejavnost, raziskovalna skupina ipd.), prilagajajo se cilji, vsebine, zahtevnost itd.
Naše osnovno vodilo je Agenda 2030 za trajnostni razvoj, ki predstavlja zgodovinski dogovor mednarodne skupnosti za odpravo revščine, zmanjševanje neenakosti, zagotovitev napredka ter zaščite okolja za sedanje in bodoče generacije. Agendo sestavlja 17 globalnih ciljev, ki jih bo potrebno uresničiti do leta 2030.

V letošnjem šolskem letu bomo pozornost namenili 9. globalnemu cilju – INDUSTRIJA, INOVACIJE IN INFRASTRUKTURA. Cilj govori o podpiranju domačega tehnološkega razvoja, spodbujanju vključujoče in trajnostne industrializacije ter inovacij, povečavanju števila zaposlenih v raziskavah in razvoju,…
Z uresničevanjem cilja si države članice prizadevajo zgraditi vzdržljivo infrastrukturo, spodbujati vključujočo in trajnostno industrializacijo ter pospeševati inovacije.
K sodelovanju želimo pritegniti čim več slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanov, nevladnih organizacij in zunanjih sodelavcev ožjega in širšega okolja.

Potek projekta

  1. S skupino učencev, oddelkom ali posameznimi učenci izvedite učno uro, delavnico na izbrano temo – INDUSTRIJA, INOVACIJE IN INFRASTRUKTURA. Različne možnosti delavnic lahko najdete na spletnih straneh in v priročniku Globalni cilji za lokalni trajnostni razvoj.
    Delavnica naj spodbuja elemente kritičnega mišljenja in učenčevo lastno aktivnost, ki jo prilagodite starostni stopnji otrok.

  2. Kot nadaljevanje delavnice se osredotočite na inovacije. Otroci naj na poljubno velik list papirja (vendar ne manjši kot A4) predstavijo/narišejo/opišejo/izdelajo svojo inovacijo. Naj razmišljajo, s kakšno inovacijo, bi pripomogli k izboljšanju našega življenja, kaj oni v življenju pogrešajo oziroma bi želeli nadgraditi kakšno že obstoječo stvar.

  3. Tri najbolj dovršene izdelke pošljite po navadni pošti na naslov: OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.

  4. 4. Rok za oddajo izdelka in evalvacijskega poročila je 18. 4. 2025. Evalvacijsko poročilo lahko pošljete tudi po elektronski pošti na naslov [email protected].

  5. Projekt bomo zaokrožili z odprtjem razstave v avli šole ob koncu šolskega leta.

  6. Rok prijave je november 2024.

Prijazno vas torej vabimo, da se nam pridružite pri ustvarjanju, raziskovanju, druženju.

Veselimo se sodelovanja z vami in vas lepo pozdravljamo.

Ravnateljica: Kristina Radoš Janežič

Vodja projekta: Klavdija Krbavac Kenda

Prijavnico lahko pošljete na: [email protected] oz. na naslov: OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.

DREVO = ŽIVLJENJE Read More »

Zmaga na tekmovanju za čiste zobe ob zdravi prehrani

Skozi celo šolsko leto so učenci 2. b razreda skrbeli za svoje zobe in ustno higieno. Zasluženo so osvojili največ točk in tako zmagali.

V četrtek, 30. 5. 2024, so se udeležili slavnostne podelitve. Potekala je v Cineplexxu Celje, kjer so zmagovalci prejeli skupinsko priznanje in si za nagrado ogledali še risani film.

Razredničarka Anja Kunej

Zmaga na tekmovanju za čiste zobe ob zdravi prehrani Read More »

Projekt Drevo = Življenje 2024

Odprtje razstave ob zaključku projekta DREVO = ŽIVLJENJE

Na Osnovni šoli Frana Kranjca smo 20. maja v avli šole odprli razstavo z naslovom Dostojno delo in gospodarska rast. Pod okriljem nacionalnega projekta DREVO = ŽIVLJENJE z učenci vsako leto spoznavamo enega izmed globalnih ciljev trajnostnega razvoja. Osnovno vodilo našega projekta je Agenda 2030, ki predstavlja zgodovinski dogovor mednarodne skupnosti za odpravo revščine, zmanjševanje neenakosti, zagotovitev napredka ter zaščite okolja za sedanje in bodoče generacije.

V letošnjem šolskem letu smo pozornost namenili 8. globalnemu cilju, ki nosi naslov DOSTOJNO DELO IN GOSPODARSKA RAST. Cilj govori o spodbujanju trajnostne, vključujoče in vzdržne gospodarske rasti, polni in produktivni zaposlenosti ter dostojnemu delu za vse. Pri raziskovanju se nam je tokrat pridružilo deset osnovnih in srednjih šol širom Slovenije.

Učence smo v delavnicah seznanili z dejstvi in podatki o visoki stopnji nezaposlenosti med mladimi, neenakem plačilu za delo enake vrednosti, nedostojnih pogojih za delo, prisilnem delu in izkoriščanju poceni delovne sile otrok. Ideje otrok in njihovi predlogi  so bili zelo zanimivi in ustvarjalni. Učitelji jim seveda želimo, da bodo v prihodnosti lahko opravljali poklic, ki jih bo izpolnjeval, navdihoval in ga bodo vsakodnevno z veseljem in predanostjo opravljali.

Zapisala vodja projekta: Klavdija Krbavac Kenda

Odprtje razstave ob zaključku projekta DREVO = ŽIVLJENJE Read More »

Scroll to Top