Neobvezni izbirni predmeti

Kazalo vsebine

Ime predmeta: NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET NEMŠČINA (N2N)

Razred: 4-9. razred
Trajanje ur letno: 70

Namen predmeta:

Nemščina kot neobvezni izbirni predmet se začne izvajati v 4. razredu in se nadaljuje do 9. razreda, če učenec tako želi. V N2N se lahko vključi v 4., 5. ali 6. razredu, potem pa z njo nadaljuje v 7. – 9. razredu. N2N se izvaja v mešanih skupinah 2. oz. 3. triade, po 2 uri tedensko.

Neobvezni izbirni predmet ima kar nekaj prednosti:

  • spodbuja večjezičnost in večkulturnost;
  • razvija sporazumevalne zmožnosti in dviga jezikovno zavest;
  • vsem učencem je ponujena možnost učenja tujega jezika (socialno pravičnejša družba);
  • poudarek je na sporazumevalnih in učnih strategijah ter medjezikovni in medkulturni ozaveščenosti;
  • učenci razvijajo zmožnost slušnega in bralnega razumevanja ter sporazumevanja;
  • v ospredju je komunikacijski pristop in osredinjenost na učenca;
  • zaželeno je, da učenec obiskuje nemščino neprekinjeno vseh 6 let.

Kaj bomo delali?

  • v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju pisanje omejujemo le na zapis posameznih preprostih besednih zvez in stavkov (4., 5. in 6. razred);
  • v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju učenci sprejemajo in tvorijo nekoliko daljša in zahtevnejša besedila v tujem jeziku, ker gre za nadaljevalno učenje.

V vseh razredih sodelujemo pri nemški bralni znački, pomagamo si z e-učbenikom ter interaktivnimi gradivi.

Kako bomo ocenjevali?

Ocenjevanje je pisno in ustno. Učenec pridobi najmanj tri ocene na leto.

Sporočilo učencem:

Vsaki 2 leti učence od 6. do 9. razreda, ki obiskujejo obvezni ali neobvezni izbirni predmet nemščino, popeljemo na ekskurzijo v nemško govoreče mesto (po navadi Dunaj in München).

Ime predmeta: NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET ŠPORT (NŠP)

Razred: 4. – 6. razred
Trajanje ur letno: 35

Namen predmeta, cilj:

  • skrb za skladen telesni razvoj ter navajanje na zdravo življenje (splošna kondicijska pripravljenost, kakovostno preživljanje prostega časa, ravnovesje med učenjem, športno dejavnostjo, počitkom in spanjem, sposobnost prenašanja naporov, kompenzacija negativnih učinkov sodobnega življenja, zdrava prehrana, nadomeščanje izgubljene tekočine, skrb za telesno držo in skladno postavo),
  • osvajanje in izpopolnjevanje športnih znanj,
  • krepitev občutka samozavesti in zaupanja vase,
  • oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju, spoštovanju športnega obnašanja, strpnosti in sprejemanju drugačnosti),
  • razumevanje pozitivnih učinkov redne športne dejavnosti in pridobivanje trajnih športnih navad,
  • pozitivno doživljanja športa, ki bogati posameznika.

Primerno izbrane vsebine, ustrezne metode in oblike dela pomagajo učencem, da bolje razumejo in dajo smisel učinkom športa, hkrati pa se psihično sprostijo. Učenci si oblikujejo stališča in vrednotni odnos do športa kot kulturne sestavine človekovega življenja. K celostnemu razumevanju športa in njegovih učinkovin pripomore tudi povezovanje z vsebinami drugih predmetov (naravoslovje, biologija, kemija, fizika, geografija, zgodovina, slovenščina, etika in družba, glasbena vzgoja).

Kaj bomo delali?

Spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov pri igrah:

boj med štirimi ognji, košarka, rokomet, nogomet, odbojk, gimnastika in atletika.

Kako bomo ocenjevali?

Učitelj standarde znanja določi tako, da jih prilagodi vsakemu posamezniku. Učitelj tako spremlja učenčevo napredovanje v stopnji usvojenih športnih znanj, gibalnih sposobnosti, spoznavnih in ustvarjalnih zmožnosti. Spremljanje in vrednotenje sta podlagi za ocenjevanji. Upoštevati pa je potrebno naslednja izhodišča:

  • vrednotimo predvsem učenčevo gibalno znanje in trud ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in gibalnem razvoju
  • ocena bo predvsem spodbudna, da se učenec vključi v šport
  • merila za ocenjevanje bodo na začetku šolskega leta jasno predstavljana vsem učencem

Sporočilo učencem:

Pridite! Ko skupaj migamo, ne mislimo na slabe stvari in je svet lepši!

Ime predmeta: NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET RAČUNALNIŠTVO (NRA)

Razred: 4. – 6. razred
Trajanje ur letno: 35

Namen predmeta, cilj:

Neobvezni izbirni predmet seznanja učence z različnimi področji računalništva. Predmet ne temelji na spoznavanju dela s posameznimi programi, ampak učence seznanja s temeljnimi računalniškimi koncepti in procesi.
Način dela pri predmetu spodbuja ustvarjalnost, sodelovanje in poseben način razmišljanja ter delovanja. S spoznavanjem računalniških konceptov in razvijanjem postopkovnega načina razmišljanja učenci pridobivajo znanja, spretnosti in veščine, ki so veliko bolj trajni kot hitro razvijajoče se tehnologije. Ta znanja so neodvisna od tehnologij in bodo učencem koristila tudi pri drugih predmetih in kasneje v življenju.

NIP - Računalništvo

Kaj bomo delali?

Učenci se pri računalništvu seznanjajo s tehnikami in metodami reševanja problemov in razvijajo algoritmičen način razmišljanja, spoznavajo omejitve računalnikov in njihov vpliv na družbo. Pouk temelji na učenčevem aktivnem usvajanju znanja, zato so v ospredju dejavnosti učencev, ki to omogočajo.

Kako bomo ocenjevali?

Dva izdelka in 1 ocena pridobljena na drug način.

Ime predmeta: NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET UMETNOST (NUM)

Razred: 4. – 6. razred
Trajanje ur letno: 35

Namen predmeta, cilj:

Neobvezni izbirni predmet ima poudarek na likovnem ustvarjanju. Pouk se bo izvajal za vsako starostno skupino posebej. Predmet dopolnjuje vsebine rednega pouka likovne umetnosti. Teme so zasnovane po posameznih likovnih področjih in so prilagojene starostni stopnji učencev. Poudarek je predvsem na razvijanju kreativnosti, domišljiji, ročnih spretnostih, ki bodo prepletene z otrokovimi lastnimi interesi in zanimanji.

Oljno slikanje

Kaj bomo delali?

Naše teme bodo:

  • risanje,
  • slikanje,
  • grafika,
  • kiparstvo,
  • prostorsko oblikovanje.

Kako bomo ocenjevali?

Letno učenec pridobi 3 ocene iz likovnih izdelkov.

Sporočilo učencem:

Ustvarjalnost ne pozna meja.

Scroll to Top