Obvezni izbirni predmeti
Kazalo predmetov
Ime predmeta: SODOBNA PRIPRAVA HRANE (SPH)
Razred: 7., 8. in 9. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta, da učenci:
Pri izbirnem predmetu načini prehranjevanja učence poučujemo o prehrani z vidika zagotavljanja in varovanja zdravja. Učijo se o pomembnosti zdrave prehrane, obravnavajo načine prehranjevanja in prehrano v različnih starostnih obdobjih življenja in v posebnih razmerah.

Kaj bomo delali?
Zdrava in uravnotežena prehrana je sestavni del zdravega življenja. Dobre ali slabe prehranjevalne navade- temelji zdravja in zdravega načina življenja, se oblikujejo že v otroštvu in kasneje v mladosti. Vse kar se dogaja v tem obdobju, kar slikamo v tem obdobju, se razvije v zrelih letih. Izbirni predmet Sodobna priprava hrane (SPH) je dinamičen, zanimiv, predvsem pa v vsakdanjem življenju zelo uporaben, saj zajema veliko praktičnega dela. Snov je za učence zelo pestra. Usvojijo znanje s področja hranilnih snovi, vrednotijo kakovost živil, pripravljajo hrano z uporabo različnih postopkov, spoznajo načine prehranjevanja, ugotavljajo posledice slabih prehranskih navad in z vsem tem razvijajo odgovornost do svojega zdravja.
Kako bomo ocenjevali?
Zaradi fleksibilnega urnika, učenci pridobijo najmanj 2 oceni.
Ker je bistvo tega predmeta praktično delo, bomo ocenjevali spretnosti in veščine, odnos do dela in upoštevanje varnosti pri izvajanju praktičnega dela (kuhanje), ter izdelke učencev (poročila, plakat ali seminarska naloga).
Sporočilo učencem:
Želiš osvojiti nove kuharske veščine? Želiš postati samostojen? Želiš dodati v svoje življenje prgišče zdravja? Se želiš družiti s sovrstniki? Ali pa se bojiš dela? Če si na prva vprašanja odgovoril pritrdilno in na zadnje negativno, potem si že izbral pravi izbirni predmet, torej predmet SPH!
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri v enem polletju).
Ime predmeta: NAČINI PREHRANJEVANJA (NPH)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta, da učenci:
- razvijajo sposobnosti uporabe, povezovanja in tvornega mišljenja za preudarno odločanje o lastni prehrani predvsem v smislu zagotavljanja zdravja;
- nadgrajujejo vsebine, ki so jih pridobili pri rednem predmetu gospodinjstvo;
- poglabljajo znanja predvsem v smislu usmerjanja v nadaljnje šolanje na agroživilskih, gostinsko-turističnih in zdravstvenih šolah;
- razvijajo individualno ustvarjalnost.

Kaj bomo delali?
Pri izbirnem predmetu, Načini prehranjevanja, bodo učenci spoznavali prehrano z vidika varovanja zdravja. Učili se bodo o pomembnosti zdrave prehrane, obravnavali načine prehranjevanja v različnih življenjskih obdobjih (prehrana mladostnika, športnika, nosečnice…) in v posebnih razmerah (vojna, suša, bolezni). Pridobljeno znanje pa bodo uporabili tudi v praksi, pri kuhanju.
Kako bomo ocenjevali?
Učenec mora pridobiti najmanj 2 oceni.
Ker je bistvo tega predmeta praktično delo, bom ocenjevala spretnosti in veščine, odnos do dela in upoštevanje varnosti pri izvajanju praktičnega dela (kuhanje), ter izdelke učencev (poročila, plakat ali seminarska naloga).
Sporočilo učencem:
Želiš osvojiti nove kuharske veščine? Želiš postati samostojen? Želiš dodati v svoje življenje prgišče zdravja? Se želiš družiti s sovrstniki? Ali pa se bojiš dela?
Če si na prva vprašanja odgovoril pritrdilno in na zadnje negativno, potem si že izbral pravi izbirni predmet, torej predmet NPH!
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri v enem polletju).
Ime predmeta: ORGANIZMI V NARAVI IN UMETNEM OKOLJU (ONA)
Razred: 7., 8. in 9. razred
Trajanje ur letno: 35, fleksibilen urnik
Namen predmeta:
Učenci spoznajo življenjske potrebe živih bitij, spoznajo, da je vsako rušenje ravnotežja v naravi lahko usodno za preživetje organizmov, ob gojenju organizmov se zavedo, da so živa bitja, ki smo jih vzeli v oskrbo, odvisna od nas, zato moramo biti pri gojenju in vzdrževanju odgovorni, učenci spoznajo značilnosti naravnega, umetnega in antropogenega okolja in se seznanijo z živimi bitji v njih.

Kaj bomo delali?
- Gojili bomo rastline in živali v akvariju, terariju, insektariju … in skrbeli za njih.
- Spoznavali bomo različna naravna življenjska okolja v svoji domači okolici: gozd, potok, močvirje in tudi tista, ki jih je oblikoval človek: travnik, rastlinjak, sadovnjak, šolski vrt…
- Spoznavali bomo živali in rastline v teh okoljih in njihovo medsebojno povezanost.
- Spoznali bomo, kako s svojimi posegi v naravo človek škoduje živalim in rastlinam ter jih resno ogroža. Spoznali bomo naravno dediščino svoje okolice, rastline in živali, ki nas obkrožajo in so naš vsakdan, čeprav jih včasih sploh ne opazimo.
- Predvsem pa predmet ponuja gojenje manjših organizmov in terensko delo.
Kako bomo ocenjevali?
Ker je bistvo tega predmeta terensko delo, bom ocenjevala:
- spretnosti in veščine eksperimentalnega dela (laboratorijskega in terenskega);
- odnos do organizmov in dela;
- izdelke učencev (poročila, plakat ali seminarska naloga).
Sporočilo učencem:
Učenci, če vas veseli gojenje organizmov kot so akvaristika in vivaristika, raziskovanje živih bitij in želite dopolniti svoje znanje o naravi, se odločite za izbirni predmet: ORGANIZMI V NARAVI IN UMETNEM OKOLJU (ONA).
Ime predmeta: ŠPORT ZA ZDRAVJE (ŠZZ)
Razred: 8. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Namen enoletnega predmeta šport za zdravje je spoznavanje novih športov, ki jih v obveznem šolskem programu ni mogoče izvajati, pa so z vidika športno rekreativnih učinkov pomembni za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih obdobjih.
Splošni cilji izbirnega predmeta so:
- splošna kondicijska pripravljenost, kakovostno preživljanje prostega časa, ravnovesje med učenjem, športno dejavnostjo, počitkom in spanjem, sposobnost prenašanja naporov, kompenzacija negativnih učinkov sodobnega življenja, zdrava prehrana, nadomeščanje izgubljene tekočine, skrb za telesno držo in skladno postavo),
- osvajanje in izpopolnjevanje športnih znanj,
- krepitev občutka samozavesti in zaupanja vase,
- oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju, spoštovanju športnega obnašanja, strpnosti in sprejemanje drugačnosti,
- razumevanje pozitivnih učinkov redne športne dejavnosti in pridobivanje trajnih športnih navad,
- pozitivno doživljanje športa, ki bogati posameznika.

Kaj bomo delali?
Izbor praktičnih in teoretičnih vsebin:
- splošna kondicijska priprava (vaje za vzdrževanje in razvoj pojavnih oblik moči, hitrosti, koordinacije, gibljivosti in vzdržljivosti- individualni programi)
- igre z žogo- odbojka, košarka in nogomet (nadgradnja in spoznavanje zahtevnejših tehnično taktičnih elementov izbranega športa, ki ga učenci že poznajo iz osnovnega programa športa)
- atletika (izpopolnjevanje tehnike teka , skokov in metov, spremljanje srčnega utripa)
Kako bomo ocenjevali?
Učitelj standarde znanja določi tako, da jih prilagodi vsakemu posamezniku. Učitelj tako spremlja učenčevo napredovanje v stopnji usvojenih športnih znanj, gibalnih sposobnosti, spoznavnih in ustvarjalnih zmožnosti. Spremljanje in vrednotenje sta podlagi za ocenjevanji. Upoštevati pa je potrebno naslednja izhodišča:
- vrednotimo predvsem učenčevo gibalno znanje in trud ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in gibalnem razvoju
- ocena bo predvsem spodbudna, da se učenec vključi v šport
- merila za ocenjevanje bodo na začetku šolskega leta jasno predstavljana vsem učencem
Sporočilo učencem:
Če se želiš naučiti novih športnih vsebin, biti pri športu še uspešnejši in se pri tem zraven še zabavati, izberi izbirne predmete športa.
Ime predmeta: ŠPORT ZA SPROSTITEV (ŠSP)
Razred: 7. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Namen enoletnega predmeta šport za sprostitev je spoznavanje novih športov, ki jih v obveznem šolskem programu ni mogoče izvajati, pa so z vidika športno rekreativnih učinkov pomembni za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih obdobjih.
Splošni cilji izbirnega predmeta so:
- splošna kondicijska pripravljenost, kakovostno preživljanje prostega časa, ravnovesje med učenjem, športno dejavnostjo, počitkom in spanjem, sposobnost prenašanja naporov, kompenzacija negativnih učinkov sodobnega življenja, zdrava prehrana, nadomeščanje izgubljene tekočine, skrb za telesno držo in skladno postavo),
- osvajanje in izpopolnjevanje športnih znanj,
- krepitev občutka samozavesti in zaupanja vase,
- oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju, spoštovanju športnega obnašanja, strpnosti in sprejemanje drugačnosti,
- razumevanje pozitivnih učinkov redne športne dejavnosti in pridobivanje trajnih športnih navad,
- pozitivno doživljanje športa, ki bogati posameznika.

Kaj bomo delali?
Izbor praktičnih in teoretičnih vsebin:
- splošna kondicijska priprava (vaje za vzdrževanje in razvoj pojavnih oblik moči, hitrosti, koordinacije, gibljivosti in vzdržljivosti, ugotavljanje in spremljanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti)
- igre z žogo- odbojka, rokomet, košarka in nogomet (nadgradnja in spoznavanje težjih elementov izbranega športa, ki ga učenci že poznajo iz osnovnega programa športa)
- namizni tenis, badminton in hokej v dvorani (spoznavanje osnovnih tehnik in pravil izbranih športov, do te stopnje, ki omogoča varno ukvarjanje z izbranim športom)
- aerobika (spoznavanje osnovnih elementov in različnih pojavnih oblik aerobike)
Kako bomo ocenjevali?
Učitelj standarde znanja določi tako, da jih prilagodi vsakemu posamezniku. Učitelj tako spremlja učenčevo napredovanje v stopnji usvojenih športnih znanj, gibalnih sposobnosti, spoznavnih in ustvarjalnih zmožnosti. Spremljanje in vrednotenje sta podlagi za ocenjevanji. Upoštevati pa je potrebno naslednja izhodišča:
- vrednotimo predvsem učenčevo gibalno znanje in trud ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in gibalnem razvoju
- ocena bo predvsem spodbudna, da se učenec vključi v šport
- merila za ocenjevanje bodo na začetku šolskega leta jasno predstavljana vsem učencem
Sporočilo učencem:
Če se želiš naučiti novih športnih vsebin, biti pri športu še uspešnejši in se pri tem zraven še zabavati, izberi izbirne predmete športa.
Ime predmeta: IZBRANI ŠPORT – odbojka, IZBRANI ŠPORT – nogomet (IŠP)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta:
Namen enoletnega predmeta izbrani šport je poglabljanje vsebin določenega športa, v našem primeru odbojke ali nogometa.
Namenjen je vsem učencem, ne le tistim, ki se z izbranim športom ukvarjajo že pri interesnih dejavnostih v šoli ali zunaj nje.
Splošni cilji izbirnega predmeta so:
- splošna kondicijska pripravljenost, kakovostno preživljanje prostega časa, ravnovesje med učenjem, športno dejavnostjo, počitkom in spanjem, sposobnost prenašanja naporov, kompenzacija negativnih učinkov sodobnega življenja, zdrava prehrana, nadomeščanje izgubljene tekočine, skrb za telesno držo in skladno postavo),
- osvajanje in izpopolnjevanje športnih znanj,
- krepitev občutka samozavesti in zaupanja vase,
- oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju, spoštovanju športnega obnašanja, strpnosti in sprejemanje drugačnosti,
- razumevanje pozitivnih učinkov redne športne dejavnosti in pridobivanje trajnih športnih navad,
- pozitivno doživljanje športa, ki bogati posameznika.

Kaj bomo delali?
ODBOJKA
Izbor praktičnih in teoretičnih vsebin:
- spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov (zgornji in spodnji odboj, spodnji servis)
- učenje zahtevnejših tehnično taktičnih elementov (podaja, sprejem servisa, zgornji servis, napadalni udarec, blok
- igralne različice 2:2, 3:3, 4:4 in 6:6 na skrajšanem ali normalnem igrišču
- spoznavanje pravil igre in sodniških znakov
NOGOMET
Spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov:
- Podaja z notranjim delom stopala.
- Podaja z zunanjim delom stopala.
- Podaja z nartom.
- Vodenje žoge z nartom.
- Vodenje žoge z zunanjim in notranjim delom stopala.
- Strel na gol iz različnih položajev.
- Igra 5:5 z globokim napadom.
- Igra 5:5 z različnimi postavitvami.
Kako bomo ocenjevali?
Učitelj standarde znanja določi tako, da jih prilagodi vsakemu posamezniku. Učitelj tako spremlja učenčevo napredovanje v stopnji usvojenih športnih znanj, gibalnih sposobnosti, spoznavnih in ustvarjalnih zmožnosti. Spremljanje in vrednotenje sta podlagi za ocenjevanji. Upoštevati pa je potrebno naslednja izhodišča:
- vrednotimo predvsem učenčevo gibalno znanje in trud ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in gibalnem razvoju
- ocena bo predvsem spodbudna, da se učenec vključi v šport
- merila za ocenjevanje bodo na začetku šolskega leta jasno predstavljana vsem učencem
Sporočilo učencem:
Če se želiš naučiti novih športnih vsebin, biti pri športu še uspešnejši in se pri tem zraven še zabavati, izberi izbirne predmete športa.
Ko skupaj migamo, ne mislimo na slabe stvari in je svet lepši!
Ime predmeta: POSKUSI V KEMIJI (POK)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta:
Pri izbirnem predmetu Poskusi v kemiji se razvija in poglablja naravoslovna pismenost, različne spretnosti in veščine, ki so potrebne za pripravo in izvedbo poskusov.

Kaj bomo delali?
- Spoznali metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji, razvijali eksperimentalne spretnosti in pristop, ki vključuje postavljanje hipotez;
- izvajali številne poskuse oziroma eksperimente v skupinah in tudi samostojno;
- utrdili, dopolnili in poglobili znanja, spretnosti in veščine, ki ste jih pridobili pri pouku kemije in naravoslovja.
Kako bomo ocenjevali?
Učenec mora pridobiti najmanj 3 ocene letno. Ker je bistvo tega predmeta praktično delo, bomo ocenjevali:
- spretnosti in veščine;
- odnos do dela;
- učenčevo upoštevanje varnosti pri izvajanju eksperimentov;
- samostojno izvedbo eksperimenta in
- izdelke (poročila, seminarske naloge).
Sporočilo učencem:
Učenci, če vas eksperimentalno delo veseli in želite dopolniti svoje veščine pri opravljanju poskusov, se odločite za izbirni predmet POSKUSI V KEMIJI.
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri v enem polletju).
Ime predmeta: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA (ROM)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta:
Izbirni predmet Računalništvo je triletni predmet, Računalniška omrežja predstavljajo zadnji sklop. Učenci nadgrajujejo znanje pridobljeno v 7. in 8. razredu.

Kaj bomo delali?
Računalniška omrežja predstavljajo tretji sklop izbirnega predmeta Računalništvo. Pri tem izbirnem predmetu je pozornost usmerjena predvsem v spoznavanje interneta, njegovo zgradbo, storitve in načine iskanja podatkov. Z delom v omrežju spoznajo pojem informacije – njeno vlogo, težo in pomen, ki ga ima pravilna informiranost v današnjem svetu. Učenci pridobivajo izkušnje predvsem s praktičnim delom:
- izdelajo spletno stran;
- ob tem spoznavajo načine izdelave ter pristop k snovanju;
- spletno stran postavijo na spletni strežnik in se ob tem učijo dela na oddaljenih računalnikih;
- učijo se iskanja informacij z uporabo iskalnikov;
- učijo se uporabe elektronskih virov;
- delajo z elektronsko pošto;
- komunicirajo preko interneta.
Poleg učenja in obvladovanja različnih tehničnih postopkov je pri spoznavanju interneta velik poudarek tudi na razvoju kreativnosti, strpnosti do drugačnosti in drugih, medsebojnem sodelovanju, zavedanju sveta okoli sebe in naše vloge v njem, samostojnem delu in konstruktivnem pristopu k reševanju problemov.
Kako bomo ocenjevali?
Ocenjevanje zajema učenčevo poznavanje računalniških orodij, kreativnost, zavzetost in izdelek sam. Pridobiti mora 3 ocene letno.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: MULTIMEDIJA (MME)
Razred: 8. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Izbirni predmet Računalništvo je triletni predmet, Multimedija predstavlja drugi sklop. Učenci nadgrajujejo znanje pridobljeno v 7. razredu. Nadaljevanje v 9. razredu pa ni obvezujoče.

Kaj bomo delali?
Multimedija predstavlja drugega od treh sklopov izbirnega predmeta Računalništvo. V tem sklopu se učenec uči predvsem učinkovite predstavitve informacije. Spozna, kako različno se lahko ista informacija predstavi in katera predstavitev jo naredi bolj učinkovito. Spoznava, kje vse v vsakdanjem življenju je to prisotno in kako vpliva na njegovo življenje. Učenci pridobivajo izkušnje predvsem s praktičnim delom:
- spoznajo program Power Point ali Impress ter ustrezne aplikacije na spletu;
- samostojno izdelajo predstavitev določene teme;
- učijo se zbirati podatke in pri tem uporabljati tudi optični čitalnik in digitalni fotoaparat;
- spoznajo pomen barv in kako te vplivajo na sporočilnost posamezne predstavitve;
- učijo se izpeljati predstavitev pred skupino.
Poleg učenja in obvladovanja različnih tehničnih postopkov je pri spoznavanju multimedije in predstavitev velik poudarek tudi na razvoju kritičnega odnosa do sprejete informacije, kreativnosti, samostojnem delu in delu v skupini.
Kako bomo ocenjevali?
Ocenjevanje zajema učenčevo poznavanje računalniških orodij, kreativnost, zavzetost in izdelek sam. Pridobiti mora 3 ocene letno.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: UREJANJE BESEDIL (UBE)
Razred: 7. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Izbirni predmet Računalništvo je triletni predmet, Urejanje besedil predstavlja prvi sklop. Nadaljevanje v 8. in 9. razredu pa ni obvezujoče.

Kaj bomo delali?
V prvem sklopu – Urejanje besedil – se učenci seznanijo z računalnikom, spoznajo njegovo notranjo zgradbo ter pridobijo osnovna znanja, ki jih potrebujejo za delo z računalnikom. Pri tem je poudarek na praktičnem znanju zapisovanja, sestavljanja, oblikovanja in posredovanja besedila. Učenci pridobivajo izkušnje predvsem s praktičnim delom:
- ogledajo si notranjost računalnika in spoznajo njegove notranje komponente;
- spoznajo operacijske sisteme;
- naučijo se dela s programom Slikar (narišejo slike, jih vstavijo v besedilo);
- oblikujejo besedilo (robovi, številčenje strani, zgradba dokumenta);
- prijavijo se na elektronsko pošto in si odprejo svoj brezplačni elektronski predal.
Poleg učenja in obvladovanja različnih tehničnih postopkov je pri urejevanju besedila velik poudarek tudi na razvoju občutka za obliko, doslednost in natančnost, načinu pristopa k problemu in raznolikosti dela.
Kako bomo ocenjevali?
Ocenjevanje zajema učenčevo poznavanje računalniških orodij, kreativnost, zavzetost in izdelek sam. Pridobiti mora 3 ocene letno.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: LIKOVNO SNOVANJE 1 (LS1)
Razred: 7. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

Kaj bomo delali?
Naše teme bodo:
- Kompozicija likovnega dela izvedena v različnih likovnih tehnikah
- Prikazovanje površin
- Nastanek in vrsta pisav
- Učinkovanje barvnih ploskev
- Moda
- Oblikovanje kipov iz različnih materialov
Kako bomo ocenjevali?
Letno mora učenec pridobiti vsaj 3 ocene iz likovnih izdelkov.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: LIKOVNO SNOVANJE 2 (LS2)
Razred: 8. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

Kaj bomo delali?
Naše teme bodo:
- Prikazovanje likovnega prostora
- Vidno-vizualno – računalniško oblikovanje
- Nastanek črte z gibanjem točke – digitalna fotografija
- Glasba in likovni motiv
- Plakat – rač. oblikovanje
- Barvna grafika
- Umetnost oblikovanja prostora
- Prikazovanje likovnega prostora
- Od pojma do znaka – moj zaščitni znak
Kako bomo ocenjevali?
Letno mora učenec pridobiti vsaj 3 ocene iz likovnih izdelkov.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: LIKOVNO SNOVANJE 3 (LS3)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta:
S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

Kaj bomo delali?
Naše teme bodo:
- Zlati rez
- Obrnjena perspektiva – aspektiva
- Kip in ambient
- Načrtovanje prostorskih sprememb v dom. okolju (računalniško oblikovanje in digitalna fotografija)
- Vizualni mediji – fotografija
Kako bomo ocenjevali?
Letno mora učenec pridobiti vsaj 3 ocene iz likovnih izdelkov.
Sporočilo učencem:
Ure se bodo izvajale strnjeno (2 šolski uri).
Ime predmeta: NEMŠČINA 1 (NI1)
Razred: 7. razred
Trajanje ur letno: 70
Namen predmeta:
V času, ko se vedno bolj povezujemo z ostalimi državami, članicami EU, je učenje tujih jezikov vedno bolj pomembno.
Nemščina je triletni predmet, ki se izvaja skupno 2 uri tedensko. Pri sodobnem pouku nemškega jezika, ki je usmerjen k učencu, njegovemu jezikovnemu razvoju in postopni samostojnosti, se razvijajo vse štiri jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje in ustno in pisno sporočanje. To pomeni, da znajo učenci pri pouku in zunaj šole v skladu s svojimi potrebami in željami okoliščinam primerno uspešno uporabljati tuj jezik.
V vseh razredih sodelujemo pri nemški bralni znački, pomagamo si z e-učbenikom ter interaktivnimi gradivi.

Kaj bomo delali?
V 7. razredu bomo pri pouku nemščine spoznavali osnovno besedišče, slovnične strukture in preprosta besedila (predstavitev sebe/svoje družine, številke, osnovni glagoli, živali …).
Kako bomo ocenjevali?
Ocenjevanje je pisno in ustno. Učenec pridobi najmanj tri ocene na leto.
Sporočilo učencem:
Vsaki dve leti učence od 6. do 9. razreda, ki obiskujejo obvezni ali neobvezni izbirni predmet nemščino, popeljemo na ekskurzijo v nemško govoreče mesto (po navadi Dunaj in München).
Ime predmeta: NEMŠČINA 2 (NI2)
Razred: 8. razred
Trajanje ur letno: 70
Namen predmeta:
V času, ko se vedno bolj povezujemo z ostalimi državami, članicami EU, je učenje tujih jezikov vedno bolj pomembno.
Nemščina je triletni predmet, ki se izvaja skupno 2 uri tedensko. Pri sodobnem pouku nemškega jezika, ki je usmerjen k učencu, njegovemu jezikovnemu razvoju in postopni samostojnosti, se razvijajo vse štiri jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje in ustno in pisno sporočanje. To pomeni, da znajo učenci pri pouku in zunaj šole v skladu s svojimi potrebami in željami okoliščinam primerno uspešno uporabljati tuj jezik.
V vseh razredih sodelujemo pri nemški bralni znački, pomagamo si z e-učbenikom ter interaktivnimi gradivi.

Kaj bomo delali?
V drugem letu nadgrajujemo pridobljeno znanje besedišča, komunikacijskih funkcij in slovničnih struktur, ki so jih učenci pridobili v prvem letu. Besedišče dopolnimo z naslednjimi področji: delo z računalnikom in internet, človeško telo in zdravo življenje, hrana in pijača, nakupovanje, okolje in varstvo okolja ter počitniške dogodivščine. Znamo se že tudi pogovarjati o preteklih dejanjih, uporabljati veznike, oblikovati zložene stavke, stopnjevati pridevnike, sklanjati samostalnike in zaimke itd.
Kako bomo ocenjevali?
Ocenjevanje je pisno in ustno. Učenec pridobi najmanj tri ocene na leto.
Sporočilo učencem:
Vsaki dve leti učence od 6. do 9. razreda, ki obiskujejo obvezni ali neobvezni izbirni predmet nemščino, popeljemo na ekskurzijo v nemško govoreče mesto (po navadi Dunaj in München).
Ime predmeta: RETORIKA (RET)
Razred: 9. razred
Trajanje ur letno: 32
Namen predmeta:
S spoznavanjem in pridobivanjem znanja retorike se učimo poslušati in biti slišani.
Učenci se seznanijo s pojmi in tehnikami prepričevanja ter argumentiranja na eni strani in poslušanja ter razumevanja na drugi strani. Učenci spoznajo, kaj je retorika, njene koristi in njeno uporabnost ter sam način oblikovanja dialoga. S tem razvijajo svoje sporazumevalne spretnosti v različnih govornih položajih in situacijah.

Kaj bomo delali?
S pomočjo igranja vlog, poslušanja, branja in razčlenjevanja besedila/govorov se učimo ločiti dobre in slabe argumente, prepoznavamo dobre govorce – retorike med znanimi osebami, prijatelji, sošolci in se s tem učimo tvoriti lastna govorjena in pisana besedila.
Kako bomo ocenjevali?
V šolskem letu učenci pridobijo dve oceni za samostojni govorni nastop in eno za razčlenitev govora
Sporočilo učencem:
Vsak ZAKAJ ima svoj ZATO!
Ime predmeta: VZGOJA ZA MEDIJE (RAD)
Razred: 7. – 9. razred
Trajanje ur letno: 35 (32)
Namen predmeta:
Seznanjanje z značilnostmi množičnih medijev, predvsem radia. Spoznavanje vloge radia kot popularnega medija v današnjem času, prepoznavanje razlik med različnimi radijskimi postajami in seznanitev z radijskim delom in njim povezanim novinarskim kodeksom.

Kaj bomo delali?
S poslušanjem izbranih radijskih oddaj, rubrik, ki so v interesu učencev, raziskujemo radijska sporočila, kritično ocenjujemo ter ustvarjalno uporabljamo sporočila, ki se pojavijo v medijih. Idejno zastavimo, tvorimo besedila in oblikujemo prispevke za lokalni (šolski) radio. Tako ustvarimo radijske oddaje/rubrike radia. Z obiskom lokalnega radia se seznanimo in naučimo znanj radijskega novinarja/voditelja/ustvarjalca. Seznanimo se z radijskimi studii in samo opremo.
Kako bomo ocenjevali?
Učenec v celem šolskem letu pridobi najmanj 3 ocene na osnovi ocenjevanja izdelkov – radijskega prispevka, oglasa in/ali ustnega ocenjevanja.
Sporočilo učencem:
Če poslušaš, si tudi slišan!
Ime predmeta: VZGOJA ZA MEDIJE (TEV)
Razred: 7. – 9. razred
Trajanje ur letno: 35 (32)
Namen predmeta:
Seznanjanje z značilnostmi množičnih medijev, predvsem televizije. Spoznavanje vloge televizije in interneta kot popularnega medija v današnjem času. Na podlagi prepoznavanja razlik med različnimi televizijskimi hišami/produkcijami, seznanitvijo s televizijskim delom in njim povezanim novinarskim kodeksom, učenci oblikujejo svojo televizijsko oddajo.

Kaj bomo delali?
Z ogledom oddaj, rubrik, ki so v interesu učencev, raziskujemo , kritično ocenjujemo ter ustvarjalno uporabljamo sporočila, ki se pojavijo na internetu. Idejno zastavimo, tvorimo besedila in oblikujemo prispevke za lastno oddajo. Z obiskom lokalne televizijsko produkcijske hiše se seznanimo in naučimo znanj televizijskega novinarja/voditelja/producenta. Po osvojenih znanjih napišemo pisma uredništvom, v katerih predstavimo pobude za spremembo medijskih vsebin.
Kako bomo ocenjevali?
Učenec v celem šolskem letu pridobi najmanj 3 ocene na osnovi ocenjevanja izdelkov – televizijskega prispevka/rubrike, idejne zasnove televizijske oddaje (žanr/zvrst izbere učenec sam) in/ali ustnega ocenjevanja.
Sporočilo učencem:
Ko ostaneš brez besed, slike povedo veliko!
Ime predmeta: VERSTVA IN ETIKA 1 (VE1)
Razred: 7. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Izbirni predmet Verstva in etika je triletni predmet, Verstva in etika 1 predstavlja prvi sklop. Nadaljevanje v 8. in 9. razredu pa ni obvezujoče.
Izbirni predmet verstva in etika navaja in pripravlja učence, da zrelo premišljujejo ter se sproščeno in spoštljivo pogovarjajo o religiji ter osebnih in družbenih vprašanjih, ob katerih se pojavlja. Z vidika nadaljnjega izobraževanja se bo učencem tovrstno znanje obrestovalo pri družboslovnih predmetih, predvsem slovenskem jeziku in književnosti, zgodovini, geografiji, filozofiji, sociologiji, saj je tovrstna tematika povezana s snovjo pri družboslovnih študijih.

Kaj bomo delali?
Obravnavali bomo teme:
verstva sveta, krščanstvo, islam, budizem, vzori in vzorniki, enkratnost in različnost, azijska verstva, tradicionalne religije, nova religiozna gibanja, reševanje nasprotij, človek in narava.
Kako bomo ocenjevali?
Učenci so ocenjeni trikrat: ocena projektnih nalog in ena ustna ocena.
Sporočilo učencem:
–
Ime predmeta: GLASBENA DELA (GLD)
Razred: 7., 8., 9. razred
Trajanje ur letno: 35
Namen predmeta:
Temeljni namen izbirnega predmeta je, da učenci uresničijo svoj interes za glasbeno umetnost in kulturo, ne glede na glasbene zmožnosti in izkušnje. Izbirni predmet omogoča spoznavanje tematskih sklopov različnih glasbenih slogov, zvrsti in žanrov, sprejemanje obsežnejših glasbenih del, iskanje informacij o glasbi v literaturi ter obiskovanje glasbenih prireditev.

Kaj bomo delali?
V glasbenem projektu lahko učenci oblikujejo ali poustvarjajo glasbeno predstavo, v kateri povezujejo različne umetniške zvrsti in jo posredujejo šolskemu občinstvu. Lahko raziščejo določeno glasbeno področje in ga tudi predstavijo. Svoje glasbene zamisli pa lahko oblikujejo tudi s pomočjo računalniškega programa oz. različnih zvrsteh umetniške komunikacije (glasbene, besedne, likovne in gibno-plesne).
Kako bomo ocenjevali?
Spoznali bomo ukulele, način igranja ter uglasitev ter tudi ostala glasbila, ki jih imamo v razredu – ocenila bom igranje na inštrumente, sodelovanje na nastopu ter predstavitev sloga/zvrsti.
Sporočilo učencem:
»Glasba ni v notah, temveč v tišini med njimi.« (W. A. Mozart)
Vabljeni!